Veel gestelde vragen

 

Hebben jullie een showroom?
Jazeker! U kunt een selectie van onze spiegelkasten en (maatwerk) spiegels komen bekijken in onze showroom. Ons adres is: Rubberstraat 12, 1411 AL in Naarden. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur geopend (uitgezonderd feestdagen).

Welk verlichtingstype wordt er voor de spiegelkasten gebruikt?
Waar voorheen nog tl verlichting werd gebruikt, wordt nu enkel nog LED verlichting in de spiegelkasten toegepast. LED verlichting heeft namelijk vele voordelen. Zo is het niet alleen energiezuinig, maar heeft het ook nog eens een lange levensduur. Doorgaans worden er voor de spiegelkasten witte LEDs (6000K) gebruikt, hetgeen een moderne uitstraling geeft. Daarnaast is dit type verlichting ideaal bij het scheren of make-uppen, omdat het gezicht goed wordt uitgelicht.

Waar dient de stroomaansluiting te komen?
Het maken van de stroomaansluiting is zeer eenvoudig, omdat deze geheel is voorbereid. Aan de achterzijde van de spiegelkast komt een lange kabel met daaraan een kroonsteen. Hierop kan de stroomvoorziening vanuit de wandcontactdoos (geaard) worden aangesloten. Zie de technische tekening bij het betreffende artikel waar de kabel uit de achterzijde van de spiegelkast komt.
In principe zit u altijd goed wanneer de stroomvoorziening vanuit de wand rondom het midden van de spiegelkast zit. De spiegelkast is aan de achterzijde iets hol, zodat hier de bekabeling netjes achter weg gewerkt kan worden.

Zijn de spiegels van gekleurd glas?
Nee, alle spiegeldeuren zijn vervaardigd van helder (kristal) glas. Op enkele foto’s kan het wellicht lijken alsof het glas er getint uitziet, maar dit is in werkelijkheid niet het geval.

Heb ik nog een aparte transformator nodig als ik kies voor een spiegelkast met LED verlichting?
Nee, de spiegelkasten worden volledig aansluitklaar geleverd. U dient slechts de stroomvoorziening in uw badkamer op de kroonsteen van de spiegelkast aan te sluiten.

Is de spiegelkast van mijn keuze op voorraad?
U mag er vanuit gaan dat het getoonde assortiment actueel en op voorraad is. Wanneer een model onverhoopt niet voorradig is dan wordt dit op de betreffende produktpagina vermeld.

Levering

Wat zijn de verzendkosten?
Al onze artikelen worden binnen Nederland en België gratis bezorgd. Neem voor bezorging in andere landen contact met ons op.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd bedraagt doorgaans 2 tot 4 werkdagen. Grotere spiegelkasten worden met een transportbedrijf verzonden waardoor de levertijd enkele werkdagen langer is. Zie voor de exacte levertijd de produktpagina van de betreffende spiegelkast.

Kan ik mijn bestelling online volgen?
Nadat uw bestelling aan DHL of het transportbedrijf is overhandigd, ontvangt u een email van ons met daarin de track en trace informatie, zodat u uw bestelling online kunt volgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer het wordt bezorgd?
Mocht u onverhoopt niet aanwezig zijn bij aflevering dan ontvangt u hiervan een briefje in de brievenbus. De pakketdienst onderneemt daarna nog 1 (DHL) tot 2 (GLS) afleverpogingen. In de meeste gevallen kunt u na de eerste afleverpoging al online een alternatieve bezorgdag doorgeven.

Moet ik mijn bestelling controleren op beschadigingen wanneer ik het ontvang?
Ja, voor u en onze zekerheid dient u uw bestelling direct op eventuele (transport)schade te controleren. Mocht er onverhoopt schade zijn dan dient u ons hiervan binnen 48 uur op de hoogte te stellen. In dat geval kunnen wij u namelijk direct een nieuw exemplaar toesturen!

Krijg ik 14 dagen de tijd om mijn product goed te bekijken, en als het me toch niet bevalt, kan ik het dan retourneren en mijn geld terug krijgen?
Ja, maar uiteraard wel zonder de spiegelkast te installeren. Geretourneerde producten dienen compleet, ongebruikt en als nieuw te zijn. Het dient indien mogelijk geretourneerd te worden in de originele verpakking en inclusief accessoires.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Wij spannen ons in om u zo goed mogelijk te helpen, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Eventuele klachten kunt u per email aan ons doorgeven: info@designspiegels.nl. Uiteraard kunt u ons ook telefonisch op de hoogte stellen via: 035-8884851.
Wij zullen onze uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. U krijgt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst een antwoord op uw klacht. Mocht dit meer tijd nodig hebben, dan stellen wij u hiervan op de hoogte.

Wij voldoen aan de voorwaarden voor de Stichting Webshop Keurmerk. Mochten we er samen uiteindelijk niet uitkomen dan kunt u uw klacht ook sturen naar de geschillencommissie via info@keurmerk.info.

Garantie

Wat is de procedure als ik mijn spiegelkast door transport kapot ontvang?
Mocht u onverhoopt uw spiegelkast met schade bezorgd krijgen dan ontvangen wij uiteraard zo spoedig mogelijk uw melding. Tevens ontvangen wij graag een foto van de schade.
Na uw melding versturen wij direct een nieuwe spiegelkast waarbij u wederom een email ontvangt met daarin de track en trace informatie.

Wat is de procedure als er tijdens de garantieperiode (2 jaar) iets kapot gaat?
Mocht er tijdens de garantieperiode van 2 jaar een onderdeel van de spiegelkast kapot gaan dan wordt uiteraard een nieuw onderdeel naar u verzonden.
Wanneer we kijken naar de historie kunnen we gelukkig vaststellen dat het slechts zelden voorkomt dat een onderdeel vervangen dient te worden, tijdens of na de garantieperiode!

Spiegelverwarming

Hoe wordt de spiegelverwarming ingeschakeld?
De spiegelverwarming bij de spiegelkasten van de Diamond X-Collection wordt automatisch in- of uitgeschakeld wanneer men de verlichting aan of uit zet middels de sensorschakelaar.

Ontwasemt de spiegelverwarming de gehele oppervlakte van de spiegel?
De geïntegreerde spiegelverwarming ontwasemt de spiegel ter grootte van het gemonteerde verwarmingelement. Zie de technische tekening van de betreffende spiegel voor de exacte grootte van de spiegelverwarming.

Hoe weet ik of de spiegelverwarming ingeschakeld is?
De spiegelverwarming is ingeschakeld wanneer de verlichting aan staat. U zult merken dat de voorzijde van de spiegeldeur iets warm wordt en niet beslaat.

Welke dikte heeft de spiegelverwarming?
De spiegelverwarming is een 0,4 mm dikke folie en is onzichtbaar aangebracht in het midden van de dubbelzijdig gespiegelde deur.

Sensor

Hoe werkt de sensor?
De sensor bevindt zich aan de rechter onderzijde van de spiegelkast en wordt in- of uitgeschakeld middels een handbeweging onderlangs op ongeveer 1 tot 6 cm afstand. Hiermee activeert u zowel de verlichting als de spiegelverwarming.
Desgewenst kunt u de verlichting en spiegelverwarming beide of afzonderlijk van de sensor schakelaar bedienen en op de hoofdschakelaar in de badkamer aansluiten. Vraagt u ons svp naar de bijbehorende werkinstructie.

Gaat het licht van de spiegelkast aan als ik voorbij de spiegel loop?
Nee, de sensor zit aan de onderzijde van de spiegelkast en treedt niet in werking als u voorbij loopt. U dient uw hand dicht bij de sensor te bewegen om het mechanisme in of uit te schakelen.

Waar bevindt de sensor zich?
De sensor bevindt zich, uit het directe zicht, aan de rechter onderzijde van de spiegelkast.

Kan ik de sensor uitschakelen, zodat de verlichting en/of spiegelverwarming aangaan wanneer de hoofdverlichting in mijn badkamer aangaat?
Jazeker. Vraag ons om de werkinstructie en wij zullen deze per e-mail naar u verzenden. De benodigde aanpassing is heel eenvoudig!

Scheerstopcontact

Kan ik het scheerstopcontact gebruiken als het licht uit is?
Ja, het scheerstopcontact werkt ook als het licht van de spiegelkast uit is.

Waar bevindt het scheerstopcontact zich?
Het scheerstopcontact bevindt zich bij alle spiegelkasten van de Diamond X Collection rechts bovenin.

Welke apparaten kan ik gebruiken in combinatie met het scheerstopcontact?
Eigenlijk alle apparaten met een interne accu/batterij, zoals een electrische tandenborstel of scheerapparaat. Een föhn kunt u helaas niet aansluiten.